Otroligt...

Att index inte öppnar kraftigt ned under 837 idag ser jag som ett mirakel. Asien föll mycket kraftigt inatt och futures för USA var ned över 0.60% ändå håller nivån runt 837 punkter för ett femte test. Att futures skulle vända upp från dessa nivåer var relativt självklart.  Man får väl säga att det var snyggt spelat av köparna. Detta är ett tecken på att rädslan är inte så hög på stockholmsbörsen. Men skulle de ge upp 837 punkter tror jag att vi får se köparna ger upp hoppet. De lär då sluta vända upp på varje köp i futures.


Tack! USA-futures vände ned ytterliggare som tur var och tog oss ned under 837 punkter. Varför jag skriver tack och verkar glad över att marknaden bryter nedåt är för att jag finner ingen som helst anledning att ligga långt. Det finns inga som helst tecken på att vi är nära en botten.



Det händer att jag också försöker plocka botten. Exempelvis oljan som jag tipsade om köp för ett par dagar sedan som fortsatt nedåt. Men vid ett sådant försök tar jag extremt små positioner i form av warranter. Jag är fortfarande bevisad fel i oljan som inte verkar vilja visa den minsta styrka. Mycket på grund av en stigande dollar. Dollarn kommer vända ned efter den senaste tidens rally och oljan kommer vända upp när blankare täcker positioner. Det handlar bara om timing i detta fall.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du behövde inte vänta särskilt länge... :)

2008-09-11 @ 09:36:11
Postat av: Anonym

Vad har du för mål när det gäller oljan och dollarn framöver?

2008-09-11 @ 09:49:18
Postat av: TT

Om vi snackar USD/SEK tror jag på en pullback till 6,40-6,50 minst. Sjuk rörelse uppåt har nästan stigit 1 krona nu på 2-3 månader. Oljan bör kunna ta sig upp en bit över 120 dollar utan några större problem tror jag..

2008-09-11 @ 09:58:59
URL: http://ttrading.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0