Fortsättning nedåt...

Vi har nu brutit ned under den tidigare lown på 800 punkter och fortsatt nedsida är nu mest troligt. Alla glidande medelvärden pekar nu fint nedåt. Som vanligt i en "bear market" kan man förvänta sig dagar med kraftiga uppgångar då blankare täcker positioner. Men köplusten bland de större aktörerna bör nu vara borta. De har förhoppningsvis insett att detta inte heller var en bottenformation vi såg. Som jag skrev under kommentarerna till det tidigare inlägget så ser varje marknadsklimat annorlunda ut. Det var någon "expert" på SEB eller någon av de andra storbankerna som talade om att det var vändningen vi såg i juli. För det brukar vända då när vi talar om en recession. Men då ställer jag mig frågan. Brukar företag som Lehman Brothers, Bear Stearns och i stort sett AIG gå i konkurs vid varje recession? Vad jag läst så har Lehman Brothers funnits i 158 år. Det skulle vara intressant att veta hur många recessioner de tidigare gått igenom utan att gå i konkurs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0