Ny tradingvecka..

En ny tradingvecka är snart här och vi har fått tillbaka en del volatilitet i marknaden. Vi kan nu se att vi bildade precis som jag trodde en lägre high under den high på 1037 punkter. Det 5dgm är fallande och vi kan med stor sannolikhet få se fortsatta nedgångar under veckan. Den korta trenden är nu nedåt. Men så länge vi håller oss över den högre low på dagsdiagram runt 940 punkter. Kan vi tro på vidare uppgångar. Den allra längsta trenden är dock nedåt vilket man inte ska glömma bort. Det 200- dgm är fallande och jag tror vi kommer få mycket svårt att ta oss över 1050- 1080 punkter. Mitt huvudscenario är fortfarande fall under januarilowsen så småningom.
När jag definerar trenderna här på bloggen talar jag om den kortaste trenden vilken är på intradaggraferna vilket vi ser ovan. Den medellånga trenden är dagsdiagram och den längsta trenden är veckodiagram. Jag är konsekvent i denna uppdelning för att göra det så lätt som möjligt att följa med. Jag förstår att de flesta hänger med. Jag anstränger mig för att göra allt så lättförståeligt  som möjligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0