Snart öppnar USA...

Börsen fortsätter sin extremt volatila bana. OMX svängde idag från cirka -4% till + 2% och efter det har den nu nästan fallit tillbaka till noll. Handeln har nu gått över till att vara mycket avvaktande. Det verkar som att de flesta sitter och väntar på en räntesänkning. Detta håller mig nu utanför marknaden då marknaden ger tecken för svaghet åter igen. Ligga blankad när en räntesänkning kommer är inte att rekommendera. Sist FED kom ut med en oanmäld räntesänkning låg jag relativt tungt blankad. Men jag hann då stänga positionerna och vända dem för att slutligen hamna på plus. Men att hamna på fel sida vid en räntesänkning kan vara förödande för en trader. Många undrar nu hur USA kommer reagera vid öppning. Det kommer vara en otroligt volatil handel och jag kan erkänna att jag inte kommer ge mig in i denna kamp. För det första tror jag inte mina system kommer klara trycket under den inledande handeln. Avsluten kommer troligtvis ligga efter, så också orderboksuppdateringen. Men det kommer bli en mycket rolig handel att skåda från SIDLINJEN... Hela min trading är uppbyggd på att ta små förluster och har jag inte möjlighet att göra det håller jag mig hellre utanför. Det kommer alltid nya möjligheter... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0