Reflektion

Nu sitter jag här och väntar på att mina nya applikationer ska bli installerade... Börsen har öppnat för det nya året. Fallande kurser som snart letar sig upp till nollstrecket. Då börjar jag genast fundera... Hur tänker investerare och instutioner i dagsläget? De flesta verkar som vanligt vara överdrivet positiva och förväntar sig ett rally i januari. Det är den uppfattning man får ifrån media iaf. Senast vi hade en första handelsdag på året som var negativ var 2001 och 2002. Inte så lustigt då vi sett stigande kurser sedan dess. Vi har varit i en upptrend de senaste 5 åren och trenden har börjat svika oss igen och ta en mer sydlig riktning. Strunta i vad alla tror och fokusera på vad marknaden säger. Trenden vänder inte bara för att det är den 2:a januari. Så nu längtar jag tills mina applikationer kommer igång så jag får gå in och börja leta blankningslägen åter igen.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0