Ericsson...

Jag fick nyligen ett mail av en läsare som undrade vad jag trodde om Ericsson. Först vill jag börja med att säga att längre sikts placeringar är egentligen inte vad jag sysslar med. Trading och investering är inte samma sak. Men jag fann vissa saker i Ericsson som jag gillar. Först ser det ut som den har brutit upp ur en nedåtgående kilformation eller vimpel eller vad man nu vill kalla det..  Den har också varit nere och rekylerat och fick stöd på den nedåtgående trendlinjen. Det 50dgm pekar fortfarande nedåt. Tar sig aktien förbi 15,80 och gör en högre topp kan vi få se 50dgm plana ut och på lite sikt en vändning av trenden. Även som investerare bör man vara snabb med att ta förluster. Om jag skulle köpa på denna setup skulle jag ta mig ur aktien om den faller under 13,50 och öka på positionen om den lyckas göra en högre botten. Det är en tydlig MACD-divergens i aktien vilket tyder på att säljtrycket har minskat.  
284690-72
Ta inte detta som en köprekommendation.. Gör alltid din egen analys när du köper en aktie.

Kommentarer
Postat av: Sheriffen

Hej TT! Brukar följa din blogg med stort intresse och finner den alltid läsvärd.

Kan du inte skriva nån rader om din allmänna syn på warranter under helgen?

2008-01-24 @ 18:15:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0