Betsson pullback?

Mycket fin setup i en aktie som tagit ordentligt med stryk. Detta bör ses som en högriskaktie särskilt i ett klimat som detta. Men potentialen för ett lyft upp mot 75 kr finns. Den längre upptrenden ser dock ut att vara bruten i Betsson. Den bröt precis upp igenom 66kr. Den höga volymen i botten brukar indikera en vändning.
284690-68
Det vi ser här över är en intradaggraf på Betsson. Som synes har den fallit kraftigt under 7 dagars tid. Vad man kan se är att köparna nu verkar ha fått ett kortsiktigt grepp om aktien efter dippen igår torsdag på cirka 12%. Den högre lågen man ser till höger brukar kallas skuldra. När motståndet bryts uppåt som den sneda linjen markerar brukar detta resultera i ett kraftigt köptryck. Ofta brukar stora blankningstäckningar efter ett så här långt fall spä på uppgången. Vi fick en uppgång i aktien på 5% men den föll tillbaka kort därefter. Men jag ser att setupen är intakt så länge den håller sig över 65kr.

Kommentarer
Postat av: Ina

Hehe jag förstår typ ingenting av den där bilden. :)

2008-01-11 @ 15:42:01
Postat av: Stefan

Men det gör jag. Vill du ha en lättsam bok för att komma upp på banan kan jag rekommendera "Tradingguiden".

2008-01-14 @ 13:32:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0