Kommande test av de tidigare "lowsen"?

Kraftigt sälj har nu drabbat marknaden åter igen. Det tog fart i tisdags med dålig ISM-statistik och följdes upp idag med nytt kraftigt sälj. 930-nivån bröts idag vilken jag såg som en viktig stödnivå tidigare i veckan. Jag tror att vi kommer få se en lägre hög bildas. Lägre än den från måndagen. Därefter ett test av lowsen på cirka 875 punkter. Bryts detta potentiella stöd kan vi komma att hamna nedåt 750-punkter. Något som jag trodde var ett tänkbart scenario redan i slutet av sommaren -07. Även om jag då satte 750-punkter som målkurs är detta inget ställe att börja investera på. Jag poängterar igen att en botten tar lång tid att bilda. Det finns ingen anledning att stressa in i en marknad som denna. Vi kan lika väl fortsätta ner ett år till. Då var helt plötsligt dagens kurser inte så "billiga" längre som alla analytiker vill framhäva. Rädslan är en betydligt starkare faktor än de fundamentala värderingarna av företagen.
284690-74

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0