Vad är fel med uppgången?

Ingenting... Vi tog oss på morgonen upp till en nivå som tidigare agerat motstånd. Vi ser nu dessutom en serie av högre highs och högre lows. Macrostatistiken som kom in igår var mycket bättre än väntat. Men nu kommer vi till delen där ni kommer fråga er om jag bara är riktigt korkad. Vi har ett stigande 5 dagars glidande medelvärde och det är väl bara en tidsfråga innan 900 punkters motståndet tas ut? Varför är jag då tveksam till denna rörelse. BNP:t var starkare än väntat och ekonomin växer mer än väntat i USA. Företagsvinsterna har börjat ta stryk även att BNP:t var så pass bra. Nasdaq såg segt ut igår trots att index tog sig igenom sin fallande trendlinje. Detta har tidigare varit den sektor som gått starkast. Dell kom med en sämre än väntad rapport igår vilket kan få tryck på index i eftermiddag. Den enda räddning jag ser för att vi inte ska få en "failed move" högre är att dagens macrostatistik kommer in mycket bättre än väntat. Så länge vi är kvar under 900-punkter i OMXS30 och inte bryter upp igenom denna nivå med bra volym förblir jag mycket skeptisk till dessa macrorörelser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0