Lower high >> lower low?

Ny vecka och jag fortsätter mitt vanliga negativa synsätt. Många tror på fortsatta uppgångar med hjälp av USA. Men jag tror på snart kommande ytterliggare nedgångar. Som vi ser på OMXS30 nedan har vi en något kritisk nivå som varit stöd vid 865- 870 punkter. Med ett fallande 5 dagars glidande medelvärde och en fallande längre trend tror jag ett scenario med ett brott under denna nivå är mest troligt. Då är också den lägre high som jag markerat högst legitim och vi har då även gjort en lägre low. Om detta scenario klaffar är det fortsättning nedåt som gäller. Det som talar emot det är ett USA fullt med optimister.  



Ville bara poängtera vad börstjänaren skriver i sitt senaste BT nytt...

"Slut på eländet!

Amerika vädrar morgonluft med stigande dollar och börskurser. Följ Börstjänaren för att vara med när vändningen kommer till Sverige!" från www.borstjanaren.se 

Jag ser ingen vändning i den fallande trenden ännu. Detta är bara en i raden av analytiker som försöker sig på att plocka en botten.
Tappar vi nivån runt 865-870 punkter faller vi dessutom ner under den stigande trendlinje på dagsdiagramet. Vilket mycket troligt kommer resultera i intensivt sälj. Ser vi dessutom SP500 och Dowet uppvisa samma mönster tror jag inte att det något positivare indexet Nasdaq kan hålla emot.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0