Börsen piggnar till...

Börsen har piggnat till en aning trots stigande olje pris och fortsatt negativa terminer för USA-öppning. På frågan om tänkbara motstånd är första motståndet jag håller reda på 850 punkter. Det är dock lite för lite spelrum för att jag tror det ska agera kraftigt motstånd. Det fallande 5-dagars glidande medelvärdet kan agera motstånd vilket jag tror vi stöter på runt 855 punkter. Man bör komma ihåg att vid minsta negativa nyhet eller rykte så kommer garanterat index falla mycket snabbt.  
Det är Ericsson och Boliden som är piggast i uppgången vilka också visade styrka innan index steg. Jag stängde korta positioner i ericsson runt 65 kr men letar nu motstånd och initiering av nya korta positioner runt 68.20- 68.40. Tror på fortsatt fall för bolaget även om aktien går starkt idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0