Förväntad pullback...

... kan ställa till med problem. Det finns nu många indikatorer på att vi ska fortsätta uppåt ett tag till. Detta får mig genast att bli mycket misstänksam. Vi har som tidigare sagt stigit mycket kraftigt sista tiden och en pullback är förväntad. Vi bröt under denna uppgång upp igenom motståndet på 985 punkter och det 50- dagars gm. har börjat stiga så sakta. En tillbaka gång ner mot 950 punkter är mycket trolig där vi tidigare sett motstånd som nu kan tänkas verka som stöd. Det är här jag nu ser problemet. Många tror att det kan varit botten vi sett. Håller inte 950 som stöd och vi fortsätter ned är jag rädd att vi kan få in en ny säljvåg. De som då trodde på en positiv börs blir då rädda och vill ur sina nya positioner snabbast möjligt. Men så länge vi håller oss över 950 i OMXS30 tror jag på mer uppgång i index.
284690-97

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0