Stängning Tisdag

Tisdagen bestod av fallande kurser på stockholmsbörsen. OMXS30 stängde på -1,17%. Bankaktier gick mycket tungt ihop med några andra aktier så som Assa Abloy, Electrolux och SSAB. Husstatistiken som kom ifrån USA idag kom in i stort sett oförändrad. Konsumentförtroendet kom in sämre än väntat till 99,8 för september väntat var 104,3. Till en början reagerade marknaden snabbt med starkt sälj. Efter några minuter visade dock USA att de är i en upptrend sedan räntebeskedet och handlade snart upp kurserna igen. USA har nu stängt och DJ hamnde på +0,14% SP500 -0,03 och Nasdaq 0,58%. Nasdaq visar tydligt vägen uppåt och har gjort så en tid nu. Värt att notera var att dollarn var nere under 6.50 nivån för ett kort ögonblick ikväll. Nu står den i 6,5018 emot kronan. Jag ser 6.50 som en mycket viktig nivå för fortsättningen. 1995 agerade 6.50 nivån som stöd och därför ser jag fall under 6.50 som en trigger för ytterliggare nedgång.

Kommentarer
Postat av: AloneInTheDark

Hej, Jag undrar om du fick mitt mail jag skickade förut? Blev lite tveksam om det kom fram eller ej, skickades från [email protected] ( ps. Du behöver inte publicera denna kommentar ) om du inte fått mailet, skicka gärna testmail till mig dit så jag kan skicka mailet igen.

2007-09-26 @ 20:01:17
URL: http://sleepwalkers.org
Postat av: TT

Jag fick mailet. Allt ok!

2007-09-26 @ 22:24:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0