SEB A uppdatering

Den 28:e Augusti publicerade jag en analys på SEB A där jag hävdade att aktien hade bildat en toppformation som var en huvudskuldra-formation. Aktien hade precis brutit ned under nacklinjen för andra gången och jag skrev då "Se upp med SEB A".
284690-17
Aktien tar nu fart i sin nedgångsfas. Dessutom har det 50dGM korsat det 200dGM. Aktien kommer mest troligt att fortsätta nedåt. Målkursen jag satte var 170kr. OBS! Jag sa också att denna kurs inte i sig är en köpsignal.
284690-23
Något som även förstärker min negativa inställning är att Swedbank har också den färdiggjort en toppformation. I form av en descending triangle. Målkursen för Swedbank finner jag något svårare att säkerställa. Borde få kraftigt stöd runt 170kr. 284690-22
Självklart kan man krångla till analyserna med mer oscillatorer och dylikt. Men när man använt sig av teknisk analys en längre tid inser man snart att det inte finns några magiska indikatorer. Det som betalar är helt enkelt att studera priset. Vad en toppformtion säger är att det stora kapitalet börjar succesivt minska exponeringen. Som synes tar en toppformation mycket lång tid att bilda. Detta förstärker trovärdigheten i signalen. Det finns säkerligen många chefsanalytiker som tycker bankerna är köpvärda med tanke på "hur mycket" de fallit sista tiden. Men ärligt talat så ser detta ut att vara början.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0