RÄNTESÄNKNING

0,5% punkter sänkte Ben Bernanke FED-funds räntan med och diskontoräntan sänktes lika mycket. Aktierna i USA rusar på beskedet. Frågan jag då ställer mig är. Hur kommer stockholmsbörsen reagera? Dollarn faller och kommer säkerligen ta mer stryk vilket är negativt. Samtidigt som bolånekrisen kanske är värre än förväntad. Kortsiktigt kommer vi säkerligen få en fin uppgång. Men vad händer sen? USA är ett land i kris enligt mig. Det är för mycket obalanser i landet helt enkelt. En notis är att guldet stiger kraftigt. Flykt till säkrare placeringar?

Kommentarer
Postat av: moltas

Nu vet jag ju inte på vilka grunder fed beslutat sig för 50 prickars sänkning, men misstänker att man har kännt sig väldigt pressad att agera kraftfullt. Det finns alltid de amerikaner som tror och hoppas att det här gör att problemen är över, "Fed does the job" och snart kommer väl det gamla snacket om
"the bernanke put" tillbaka. Inget att oroa sig för alltså.. eller?

2007-09-19 @ 00:37:28
Postat av: TT

Om det fortsätter upp ytterliggare har nog Ben bara bäddat för en ännu större bubbla. Statistik från USA kommer vara viktig i fortsättningen om USA:s ekonomi håller på att stanna av och gå in i en recession eller inte.

2007-09-19 @ 08:54:34
URL: http://ttrading.blogg.se
Postat av: Myers

Frågan är hur stockholmbörsen kommer reagera? Den kommer bara reagera på ett sätt och det är stenhårt uppåt.

2007-09-19 @ 08:58:45
Postat av: Allysson

Ja jävlar, idag blir det åka av. TTs förhoppningar på fallande kurs i SEB kommer krossas totalt och DQE kommer spränga 10-öres vallen innan lunch! Tror fortfarande börsen ligger plus 30% vid årsskiftet.

2007-09-19 @ 09:23:12
Postat av: David

Hur fan kan man läsa TT:s spådommar när han gång på gång har fel. Åsnejäveln sade att FED inte skulle sänka räntan alls och att vi därmed fram tills 18 sept skulle få en stigande börs för att börsen sen skall sjunka kraftigt då FED låter bli att sänka räntan. Total missbedömning alltså.
Nu tar väl ungen bort min kommentar antar jag.

2007-09-19 @ 10:33:14
Postat av: TT

David det kallas spekulationer. Om du söker efter spådommar är du på fel ställe o läser. Som jag kan se det har jag haft rätt så klockrena analyser så här långt. SEB, Swedbank och 24H som exempel har gått precis efter mina beräkningar. Dock ändrar denna kraftiga räntesänkning utsikterna och det måste man alltid vara beredd på och agera därefter.

2007-09-19 @ 12:35:06
URL: http://ttrading.blogg.se
Postat av: Allysson

David din jävla åsnejävel.

2007-09-19 @ 13:57:30
Postat av: Stefan

Hahaha ... David ... han verkar ju rolig han ... utan att ens själv veta om det ;-)

2007-09-19 @ 17:25:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0