Nätmäklare

Som trader är man ute efter den bästa servicen möjlig när det kommer till vilken mäklare man väljer. Jag ska inte nämna vilken mäklare jag använder mig av. Men till saken hör att jag börjar bli trött på kaxiga mäklare i andra änden av luren. Ibland uppstår problem. Idag när jag startade datorn och kollade portföljen upptäckte jag att mina optioner jag köpt igår var borta. Till saken hör att detta inträffade även i fredags då jag i måndags morgon vaknade med en tom portfölj detta löstes med ett telefonsamtal. Jag kollade idag min aktivitetslogg och såg där mycket riktigt att mina optioner visst kommit till avslut. Jag skickar ett mail till kundtjänst eftersom jag ringt mäklarna i måndags. Jag ville inte höra en kaxig mäklare i andra ändan av luren denna onsdag. Då jag av för lite sömn inte var på det bästa humöret. Mailet fick jag aldrig något svar på och jag beslöt mig för att ringa efter den 10:e koppen kaffe. Jag bemöts då av en trevlig tjej (namn kommer jag inte ihåg) som kopplar mig vidare till mäklarna. Inte nu igen tänkte jag och bet ihop. En kaxig mäklare svarar åter igen.  Jag förklarade mitt ärende. Att optionerna jag köpt dagen innan inte längre fanns på min portfölj. Jo, säger mäklaren då... Jag svarar. Ja de som jag köpte i fredags som jag också var tvungen att ringa och leta reda på. Sedan läser jag innantill i min aktivitetslogg "12.00.14 XXXX0X000 har gått till avslut". Mäklaren svarar. Dom finns inte... Men dom fanns ju på depån igår? Mäklaren svarar. Dom finns inte nu.... Det brister för mig och jag slänger på luren och knåpar genast ihop ett mail. Med min beklagan över nätmäklarens dåliga service. Jag hotar dessutom med att jag ska skriva vilken mäklare jag har här på bloggen. Men det tänker jag inte göra då jag efter 5 minuter fick svar på mitt mail där det står.

"Hej Jesper,

Detta är ju väldigt tråkigt att höra. Det är aldrig våran avsikt att ge våra
kunder dåligt bemötande, tvärtom så strävar vi efter att alltid ge så bra
service som möjligt. Vänligen ange ditt depånummer och berätta lite mer ingående
om på vilket sätt du tycker att vi har gett dig ett dåligt bemötande så ska vi
försöka återgälda dig detta på bästa sätt. Ha en fortsatt trevlig dag. "

Det var ju trevligt att man för en gång skull fick ett snabbt svar. Att man var tvungen att hota för att få detta är dock inte lika bra. Får se hur jag gör med byte av mäklare. Men jag börjar verkligen tröttna på dessa kaxiga mäklare...  (År 2010 tror jag det bara skulle finnas 10% av dagens mäklare kvar.) Hoppas det inte blir fler fel i min portfölj på ett tag.


Kommentarer
Postat av: Stefan

Du behöver inte nämna mäklaren ... jag kan tjuvkika i dina diagrambilder. Låter onekligen trist.

2007-09-12 @ 15:54:04
Postat av: moltas

Hehe. känner igen det där..Vissa verkar ha glömt att de har ett serviceyrke ibland. Antar att det kan finnas stress på andra sidan som påverkar också.
Lite nyfiken, borsett från handlarsystem, vad använder du för nyhetssystem? Har du prövat Dow Jones News wire, har lite funderingar på att testa dem..

2007-09-12 @ 15:59:34
Postat av: Jens

Varför använder du dig av en mäklare för dina affärer? Handlar du inte själv via etrade?

2007-09-12 @ 22:27:09
Postat av: TT

Jens, ibland blir det fel. När de laddar över alla data ifrån programvaran till din portfölj så blir det problem ibland. Då måste man ringa mäklaren för att ordna upp saker och ting.

2007-09-13 @ 09:16:56
Postat av: Jens

Ah. Roger that.

2007-09-13 @ 09:38:03
Postat av: Gegge

Tror inte E*Trade är sämre än någon annan? Har varit kund hos både Nordnet och Avanza men gillar E*Trade bäst.Visst blir man arg när det strular...

2007-09-13 @ 10:58:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0