Morgon handel

Total riktningslös handel nu på morgonen. Börsen trevar mellan -0,1% och +0,1%. Stängningen i USA igår blev med svagt stigande kurser. Svenska riksbanken gjorde som alla trodde och höjde räntan till 3.75%. På detta blev det ingen som helst marknadspåverkan. Alla verkar ha riktat in sig på sysselsättning statistiken kl 14.30 idag ifrån USA. Vilka siffror handlarna vill se är dock tvetydigt.
Bankerna fortsätter att gå tungt och jag tror vi kommer få se en accelererande nedgång i denna sektorn. Vad "triggern" till detta fall kommer vara, låter jag vara osagt.

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Hej,
Du som verkar ha riktigt bra koll på detta- kan man kasnke fråga om lite råd och tips??!!... Jag tror ju också som sagt på en ytterligare större nergång på börsen och sitter därför och väntar pådetta nu. Dom aktier jag planerar att köpa sen är följande:
Ratos, investor, midway svolder samt Holmen. Vad tror du om dessa??
Mvh/ Lovisa

2007-09-07 @ 11:35:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0