Lägesrapport

Som jag sa i torsdags så fallerade den potentiella huvudskuldra-formationen. Och som jag tidigare citerat så gäller ofta uttrycket "after failed moves comes fast moves". Detta är relativt lätt att förklara varför. När formationen visar sig vara falsk springer alla till utgången snabbt och pressar då ned kurserna mer än normalt. Detta ihop med att blankare stiger in i marknaden. Som nu får bekräftelse på att nedtrenden som vi fortfarande är i, är intakt.  Säljet stannade vid den tidigare lowen på 1156. Men detta ser jag endast som ett tillfälligt stop och blir inte det minsta förvånad om 1127 kommer testas redan i början av veckan. Marknadsklimatet är verkligen illa. Vilket gör mig mer övertygad om att 1127 kommer fallera som stödnivå. Jag vidhåller fortfarande mitt estimat på 850-870 i riktkurs. Kanske redan innan årsskiftet. Vi är fortfarande i en nedtrend och sannolikheten är alltid större att det fortsätter i trendens riktning. Jag är fortsatt negativ till börsen så länge vi har ett 50-dagars glidande medelvärde. Banksektorn är den ledande sektorn för denna nedgång. Dess 50-dagars glidande medelvärde har skurit det 200-dagars glidande medelvärde. Detta får mig att tro att så också kommer ske i OMXS30 indexet. Verkstadssektorn som ligger efter i börscykeln kommer även den att drabbas av nedgången är jag övertygad om. De bolagen är relativt dollarkänsliga och kommer därför falla med bankerna nedåt.  Av all börshistoria jag läst så är det alltid ledarna under en cykel som faller mest då nedgångarna kommer. Det kommer sedan nya sektorer och aktier som kommer leda nästa uppgångsfas. Det gäller bara att hitta dom... =)
284690-24

Kommentarer
Postat av: erik

vet inte vart den e påväg, men 1040 är vi nog vid i en snart framtid. Både fibonnaci om man kollar på hela uppgången sen våren 06 och stoppnivå ligger exakt här...

2007-09-08 @ 23:15:48
Postat av: TT

Helt klart är att 1040 intervallet kommer agera stöd. Men om du kollar min 5vågors analys från långt tillbaka så bör man nog kolla hela rörelsen från början av denna uppgången. Alltså tillbaka till mars 2003 när trenden vände från It-fallet. Kör en fibonacci därifrån och kolla vart du hamnar då. Men som sagt 1040 kommer helt klart utgöra stöd och kanske vänder det där. Men jag tror på ytterliggare mer nedgång än så.. =(

2007-09-09 @ 17:13:09
URL: http://ttrading.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0