Investerarens synvinkel

Jag känner att jag verkligen behöver klargöra min synvinkel. Detta är ur en investerares synvinkel. Vilken borde ställa risk mot chans. Kortsiktigt (de närmsta veckorna) tror jag på fortsatt uppgång. Jag har aldrig sagt att jag är långsiktigt "Bullish". För att jag ska tro på en fortsatt Bullmarket vill jag se index passera 1321,56 i OMXS30 indexet (punkt 1 ) ihop med ett stigande 50dGM. Vad jag har sagt är att vi troligtvis kommer få se bildande av en lägre topp. När vi fått se denna topp bildas tror jag på ett efterföljande fall. Som investerare bör man alltid resonera om chansen till uppgång är tillräckligt stor för den risk man tar på sig. Genom att placera i marknaden. Ärligt talat tror jag ingen med sunt förnuft tycker denna chans till ytterliggare uppgång är tillräckligt stor jämförd med risken. Så alla som hävdar att jag helt plötsligt har blivit "bullish" över utsikterna på marknaden har läst vad dom själva vill. Som synes har inte äns halva fallet rekylerats tillbaka mellan punkterna 1 och 2.
284690-20
Även om jag är obildad och bara har läst en teknisk analysbok så vet jag en del om tradingpsykologi. Självfallet finns det dom som köpte in sig tungt i marknaden nära 1320 som nu ligger mycket minus. Det är dessa som letar febrilt efter tecken på att marknaden ska styrka upp igen. Så dom sämst kan komma ut plus minus noll. Dom är troligtvis väldigt irriterade på att höra folk säga att marknaden ska ned mera. Det är ju trots allt deras värsta mardröm. Eftersom dom redan ligger så mycket minus. De vägrar inse fakta och hänger kvar vid tron att "börsen går ju alltid upp". Då säger jag. Använd denna kortsiktiga uppgång till att ta er ur de positioner som ni redan ligger minus i.  Ett litet tips ifrån en "småsparare"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0