Huvudskuldra formation i OMXS30?

Man kan se denna formation OMXS30 bildat som en inventerad huvudskuldra-formation.  Den tekniska analysen är till för att måla upp tänkbara scenarion. Som kan komma att inträffa och sedan handla när tecken på konfirmation framkommer. Om man ser punkterna 1 och 3 på grafen som skuldror och punkt 2 som huvud så har formationen färdigbildats. Det har även skett ett utbrott genom motståndslinjen. Vilket tyder på att köpsignal konfirmerats. Målkursen hamnar i närheten av den föregående toppen punkt 4. USA-börsernas index har också dom bildat liknande mönster. Så kanske är detta en äkta köpsignal? Jag tror indexet kan stöta på motstånd vid det 50-dagars glidande medelvärde. Dit har vi cirka 2% kvar till.
284690-18

Kommentarer
Postat av: zz

"Så se upp stormen är långt ifrån över."
Hjälp mig att förstå.
Det finns fakta som talar för ännu ett större fall men det tekniska säger att om vi bryter motståndet vid "the 50 day moving average" så har vi fått oss en köpsignal. Så ska man följa det som är fundamentalt eller ska man lite på vad graferna säger?
Har precis nyligen gett mig in i aktier och jag finner det väldigt intressant. Har mest kollat på det fundamentala och försökt greppa den biten och det man ser väldigt ofta är att det fundamentala motsäger det tekniska.
Har kanske uppfattad er fel men tidigare verkar ni själv ha talat för en nedgång i börsen men nu visa grafen något som talar för en uppgång istället.
Följer man det fundamentala eller sin TA? Jag ser då inte mycket ljus i framtiden men sen så har jag en väldigt pessimistisk syn på det mesta här i världen. =)

2007-09-01 @ 19:46:06
Postat av: erik

detta verkar troligt om vi får några dagar med uppgång nu, även om jag tror inte detta kommer ske...

2007-09-01 @ 21:04:27
Postat av: TT

Som trader finns det bara en väg att gå. Det är genom att studera oändligt många grafer med teknisk analys. Det går inte att handla kortsiktigt på något annat sätt. Teknisk analys i det längre perspektivet är enligt mig mycket svårare. Man måste måla upp de mest sannolika utfallen och följa priset därefter. De fundamentala faktorerna bör man sedan lägga till i sin tekniska analys. Nu tror jag vi kan få se en smärre uppgång ett tag framöver. Men verkligheten kommer nog komma ifatt oss.

2007-09-02 @ 14:11:16
URL: http://ttrading.blogg.se
Postat av: Allysson

Det kommer bli en sådan rusning som vi aldrig skådat förut. Den tekniska analysen säger en sak, den fundamentala en annan - men Allyssons magkänsla säger +18% innan september är över. DQE leder uppgången.

2007-09-03 @ 09:26:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0