Fortum Corporation

I helgen var det en läsare som ville se en analys av Fortum. Då min natt ändå verkar bli sömnlös tänkte jag att jag kunde kolla lite närmare på aktien i fråga. Fortum är i en mycket fin upptrend. Aktien gör ständigt högre bottnar och högre toppar. Under en tid har aktien konsoliderat men har nu brutit upp genom det motstånd som tycktes finnas runt 25. Tekniskt ser aktien mycket köpvärd ut. Både det 50-dagars glidande medelvärde och det 200-dgm är stigande vilket konfirmerar trenden.  Som en investering skulle jag köpa aktien på ett tillbaka fall då den ser något utdragen ut till uppsidan. Därefter skulle jag inte låta aktien falla under 23.50. Även i investeringar på längre sikt bör man kontrollera risken på sina positioner.
284690-30

Kommentarer
Postat av: AloneInTheDark

Tack! :)

2007-09-25 @ 21:56:46
URL: http://sleepwalkers.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0