Fortsatt uppsida?

OMXS30 stängde fredagen på 1221,54 punkter. Detta var en uppgång med 0,35%.Vad som nu skett är att köparna har fått ett övertag över säljarna. Lyckas de hålla kvar köptrycket från utbrottet från triangeln och ta sig förbi 1244-nivån tror jag på en fortsatt uppgång till toppen på 1321. Denna topp kommer mycket troligt agera motstånd då. Min gissning är dock att vi inte kommer få se indexet ta sig upp till 1321. OBS! Detta är en magkänsla man bör inte handla på gissningar utan låta siffrorna visa vägen. Jag tror den extremt låga dollarn som nu ligger på 6,4513 kommer sätta press på verkstadsbolagen. Dessutom tror jag inte rapporterna varken för USA eller Sverige  för Q3 kommer nå upp till estimaten. Bankaktier kommer troligtvis uppvisa sämre än väntade rapporter. Men för nuet har indexet brutit uppåt därför är det mest troligt att vi fortsätter upp för ett tag.
284690-32

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0