Fortsatt uppgång

OMXS30 forsätter att hålla sig över nacklinjen i huvudskuldra-formationen. Indexet börjar närma sig det 50-dagars glidande medelvärdet vilket bör agera motstånd. Jag ser gärna en pullback ifrån det 50dGM till nacklinjen som då agerar stöd. Ett scenario som jag tror kan slå in är en uppgångsfas till nästa FOMC möte den 18:e September. Då tror jag FED annonserar att det inte blir någon räntesänkning och efter det får vi se ett fall. Detta är bara ett tänkbart scenario. Vi får låta siffrorna tala. Det ser dock lite ljusare ut för ett tag framöver.
Idag tror jag på ytterliggare en väldigt lugn förmiddag. Men volymerna bör stiga när futures för USA börja ge riktning.
Det kommer macrostatistik idag vid 16.00 ISM inköpschefsindex och bygginvesteringar. Detta kan få marknads påverkan.
284690-19

Kommentarer
Postat av: Allysson

"Gotlandsbolaget", där har ni bolaget jag snackade om i lördags. Verkar vara avnoterat, eller? Hittar inget som säger varför eller när dock. Synd, ett av mina gamla favoritpapper har lämnat arenan.

2007-09-04 @ 15:14:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0