"Before the bell"

USA börserna stabiliserade sig lite mot slutet av handeln igår kväll. Starkast gick Nasdaq men skillnaden på indexen var inte så stor vid stängning. DJ, Nasdaq och SP500 stängde alla nära -1%. Asien föll inte lika tungt men det är negativa siffror även i de indexen.
Det potentiella scenariot jag målade upp för ett par dagar sedan. Den huvudskuldra-formation som var under bildande kan komma att svika idag. Gårdagens stängning hamnade precis på nacklinjen. Håller inte nacklinjen som stöd så är rätt sätt att se på det som en falsk signal. 1156 lowen kommer spela stor betydelse för fortsättningen om inte nacklinjen håller. För att upprepa mig och undervika missförstånd så var huvudskuldra-formationen ett potentiellt scenario. Även om jag har en negativ marknadssyn så skulle jag vara en fruktansvärt dålig analytiker om jag blundade för mönster som  uppstår. Man bör analyser marknaden med teknisk analys  så objektivt som möjligt. Gör man inte detta så är risken stor att man ser det man vill se. Jag förstår att många av läsarna här på bloggen inte sysslar med teknisk analys. Men då bör man inte heller ha synpunkter. Trenden är fortsatt nedåt så länge det 50dGM pekar nedåt. De stora rörelserna kommer oftast då i nederled. Vilket vi såg prov på igår. Som jag tidigare sagt så är det fortfarande läge att sitta vid sidlinjen då tecken på trendvändning i marknaden fortfarande saknas. Ur en investerares synvinkel.
(För aggressiva traders som har bra disciplin finns det i dagens marknadsklimat extremt bra med pengar att tjäna. Men det behöver jag nog inte förklara för den som är insatt.)
284690-21 

Kommentarer
Postat av: erik

får faktiskt hålla med dig, du har målat upp scenarion och sagt vid vilka kurser lr dylikt de kommer slå igenom. Du har inte skrivit att de ÄR köpläge...

2007-09-06 @ 14:28:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0