24H uppdaterad

Så här skrev jag om 24H den 21/8
"Även om börsen är väldigt sur och volatil för tillfället har jag hittat en aktie som jag tycker ser mycket tilltalande ut. 24H kom igår ur med sin halvårsrapport. Denna visade på att företaget vänt till minus men vad som också framkom var att bolaget har strukturerat om en hel del dessutom har dom fått en ny VD. När jag sedan tar upp grafen på 24H tilltalar denna aktie mig ännu mera. Den ser verkligen ut att ha gjort en underbar botten formation tillsammans med att de kortare glidande medelvärderna skär de längre underifrån. Det 50dGM ser ut att plana ut och kommer om utbrott igenom 0.37 nivån sker börja stiga. Dessutom har jag sett volymen börjat tillta vissa dagar och det har varit på dagar då aktien stigit kraftigt. Även om aktien ser väldigt stark ut teknisk analytisk synvinkel måste ändå risken beaktas. De två nivåer man kan jobba med som stop loss nivåer är under 0.31 eller under 0.27. Jag finner egentligen ingen anledning till att ge aktien mer spelrum än under 0.31.  Kommer uppdatera utfallet."
Grafen såg då ut så här284690-12
Det ser ut som om 24H bara kommer längre i sin vändningsformation. 31-öres nivån har ännu inte svikit. Alltså har aktien fortfarande en högre low. 34-öres nivån agerar ett stabilt stöd och volymen kom idag in i aktien på nytt. De två dagar aktien var över 37 nivån var på väldigt låg volym och kunde inte ses som ett äkta utbrott. Men aktien ser nu ut att försöka pressa sig igenom motståndet ytterliggare en gång. Då aktien inte föll efter det falska utbrottet så är jag mer positiv än innan. Aktien kan vara på väg att inleda en ny längre upptrend. En vändningsformation är oftast extremt utdragen. Så att aktien konsolierar en längre tid är enbart positivt och bäddar för en ännu explosivare uppgång.
284690-26

Kommentarer
Postat av: Anders

Vad tror du om läget i aktien nu?
Hur långt kan den nå iår?

2007-09-18 @ 14:36:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0