HM (fortsättning)

Den nedre bilden visar hur HM såg ut när jag tyckte den verkade köpvärd igen. Aktien hade då brutit upp ur sin trendkanal och jag skrev att aktien bör rekylera tillbaka mot trendkanalens tak som då bör agera stöd. Aktien gjorde så som synes tydligt i den övre grafen markerat med röd punkt. Detta var ett ypperligt tillfälle att gå in i aktien som investerare. Nu har aktien gått starkt från 385 kr till 420 kr. Här tror jag vi kan få se en konsolidering eller en pullback. Vad som dock bör poängteras är att när en aktie väl börjar gå starkt stannar den inte allt för länge. Ibland kommer köparna in snabbare än vad man tror. Det 20dagars glidande medelvärdet har passerat det 50dGM och båda pekar uppåt. Aktien kommer mest troligt fortsätta upp ett tag till. Jag tror de tidigare All time highsen kommer bli testade på cirka 450 kr.

284690-35

284690-29

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0