18/10

Marknaden fortsätter att falla OMXS30 -1,16% och Ericsson är fortfarande den stora bidragande faktorn. Andra bolag som går tungt är Electrolux och SKF. Marknaden var inte särskillt nöjd med SKFs rapport vad än "proffsen" säger. Det syns tydligt på kursen. Många tycker att fallet vi ser i indexen nu är till stor del Ericssons fel. Självklart är fallet så. Men om börsens största bolag (mest omsatta iaf.) inte klarar av att leverera så kommer nog fler bolag följa i dess spår. Därför anser jag att rörelserna i indexen är precis lika legitima nu som annars. Jag är fortfarande mest neutral till marknaden. Jag vill se mer bekräftelse för fortsatt riktning som jag skrev igår. Denna gången tror jag inte heller någon räntesänkning i USA kommer hjälpa upp börsen om mer nedsida blir bekräftad. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0