Veckoslut

Volatil dag på börsen idag. Perfekt dag för snabba daytrades om man har erfarenhet och disciplin. OMXS30 upp 0.26% Men detta var långt ifrån toppen och inte heller nära botten för dagen. Jag fann det negativt att indexet stängde under 1220 nivån. Vart på jag tror vi kommer få se mer fall i början på nästa vecka. Jag hoppas att dom flesta tagit hem sina positioner inför helgen. Då USA visade tecken på svaghet innan stockholm stängde. USA stängde med ett rejält "selloff" sista halvtimmen på cirka -1.5% i alla index. Väldigt negativt att BNP siffrorna inte hjälpte upp marknaden. Detta kommer verkligen speglas på måndag är jag övertygad om. Nedgången är fortfarande väldigt utdragen och det bör komma en pullback. Samtidigt som jag tidigare sagt så är alla extremt snabba på säljknapparna nu. För att ta hem så mycket vinster som möjligt efter så här många års uppgångar. Nedgångarna är alltid mycket snabbare och brutalare än uppgångar som är mycket mer utdragna. De flesta av storbolagen har nu rapporterat för halvåret som gått. Kommer i helgen göra en liten sammanställning och göra ett sammanlagt omdöme. Kommer göra en liten analys av Ericsson dessutom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0