Ericsson "in trouble"

Ericsson har gått väldigt dåligt sedan sin rapport förra veckan. Detta är min ytterst personliga blick på Ericsson. Många har pratat om hur Ericsson ska bryta ut ur det intervall den handlats mellan i flera år.  Som jag ser det har det varit en kamp mellan säljare/blankare och köpare en längre tid. Det har därför bildats en triangel som fört köpare och säljare närmre varandra för varje dag. Det har länge sett ut som om köparna var på väg att ta kommandot och pressa aktien upp igenom 29kr. När rapporten kom och den svek förväntningarna lyckades inte köparna hålla uppe aktien. Stöd nivån ned till i triangeln så för någon dag ut att hålla på runt 25.60. Det sura börsklimatet pressade ned aktien under detta. Nu kommer denna nivå aggera motstånd vilket syntes redan igår då den inte lyckades ta sig över denna motståndsnivå. Tyvärr tror jag Ericsson måste ned till 21kr för att hitta stöd nu. Detta kommer troligtvis sammanfalla med att börsen i övrigt har påbörjat en lite längre korrektion som troligtvis kommer hålla på hösten ut. Jag verkar kanske som den eviga pessimisten. Men samtidigt så är det för många optimister i form av "expert analytiker" som bara vill lura in småsparare i aktier. Dom måste ha några att sälja till när dom tar hem vinster. 284690-15

Kommentarer
Postat av: Calle

Mycket fina analys som sammanfaller väl med min egen analys av den närmaste framtiden på börsen.

2007-07-30 @ 08:13:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0