7/7 USA?

Nu är det helg. Stängningen i USA igår blev cirka +0.35% över alla index. 10-åringen i USA steg upp emot 5.20% Hur wallstreet kunde handla upp detta är fortfarande ett mysterium för mig. Men momentumet var starkt hela veckan i USA trots en del tidiga besvikelser i rapport väg.

Jag ligger kvar i mina korta positioner i SCA B och Atlas Copco A. Får se hur dessa utvecklas i fortsättningen. Återhämtade sig snabbt igår eftermiddag när det såg ut som om aktierna skulle fallera totalt efter siffrorna om sysselsättningen kom ut. Jag ser dock inte mycket som skulle få börsen att fortsätta klättra på måndag. Så därför ger jag dom ytterliggare en dag på sig att få säljarna tar kontroll.

Inför måndag hittade jag lite aktier som jag tyckte var intressanta att gå in i. Jag ger bara min fundamentala syn på aktierna självklart är den största grunden byggd på min tekniska analys. Jag lägger inte upp mitt tekniska tänkande på alla aktier. Jag lägger upp en graf och visar vad jag tittar efter på enstaka aktier. Hur jag bygger upp mina köp beslut.  
Långapositioner: ABB forsatt på väg mot nya mångåriga highs.
                                AXIS kommer med rapport på måndag dock, så se upp
                                BOL ser ut att täcka gap, blyrally hjälper till
                                CAR har tagit mycket stryk, men har nu börjat vända uppåt
                                EKTA B tog lite överdrivet stryk på dåliga nyheter
                                SDIR mycket bra tillväxtbolag som fler och fler tror på har fått mycket stryk
Korta positioner: SCA B håller fortfarande fast vid att denna ska ned nedtrend mycket intakt
                               HM B har bildat toppformation och rapporten överraskade inte lika mycket som den gjort tidigare
                            

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0