6/7-07

Långa positioner: Lindex
Korta Positioner: SCA (svenska cellulosa AB) B, Atlas Copco AB A

Lindex: steg kraftigt på sin rapport för ett par dagar sen. Har nu dragit tillbaka sig ser ut att göra ytterliggare ett ryck uppåt.

SCA: Är i en stabil nedtrend Behöver släppa stödet på 113 kronor. ENS är storköpare idag. Är lite skeptisk till om det fallet kommer.

Atlas Copco: 50 dagars glidande medelvärde har planat ut och börjat fallera. Tror inte verkstad kommer kunna prestera så bra under denna rapport period som alla tror. 50 dagars fallerar på grund av utdelning men den ser ändå ut att vara i en sorts toppformation. Det har även indikerats att konjunkturen är över för denna gången.

Jag har en något negativ inställning till börsen i helhet. En låg dollar kommer smitta av sig på resultatet på verkstadsbolagen. Som är extremt tunga i index. Detta bör kunna resultera i ett fall. Vi kommer nog få se en fortsatt sidokonsolidering av börsen till sensommar eller hösten. Men kommer rapporterna in sämre så kommer nog börsen börja falla redan under sommarmånaderna.

Ska försöka få upp ett tar bilder på varför jag tog positionerna i tekniskt perspektiv. Jag handlar ju trots allt bara genom teknisk information. Men jag försöker ändå resonera fram kloka beslut genom lite fundamentala aspekter också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0