31/7

Stockholm stängde hyfsat upp igår en liten rekyl efter alla nedgångar. USA lyckades stänga bra uppåt igår kväll vilket kommer leda till fortsatt uppgång idag. Just nu förväntar jag mig en rekyl till runt 1260 punkter i S30. Jag tror att det kommer bli mer sidledrörelser innan det bär av  nedåt igen under hösten. Råder inte några investerare att gå in och köpa på längre sikt. Den tidigare så fina uppgångstrenden är bruten och index kommer helt osannolikt att stiga förbi tidigare toppar och göra nya sådana. Alltså är trenden bruten och det 50-dagars glidande medelvärdet är nedåtriktat. Vad som synes är att det 200-dagars glidande medelvärdet aggerade stöd under nedgången förra veckan. Bryts detta så ökar sannolikheten att det är en längre nedgång vi håller på att få se. Senast det 200-dagars glidandemedelvärde bröts var i maj förra året. Men nu ser vi fram emot lite kortsiktiga uppgångar.
Aktier jag håller ett öga på:
Morphic Technologies: Som alltid har jag ögonen på morphic. Underlättar när man "lär känna en aktie" kräver en del erfarenhet att handla i. Då volymen kan vara sviktande.
IBS: Ser mycket ljus ut för en kommande uppgång. Trendbrytning Samma sak här lågvolymaktie som man bör vara försiktig med. 
SAAB: Kom med mycket bra rapport. Har dock fallit tillbaka som alla andra aktier.
SKF: Har bildat en triangel som den kommer bryta ut ur idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0