20/7 stängning

Börsen ned idag S30  -1,52% tack vare Ericsson som slutade -5.11% efter att Usa spädde på nedgången. I övrigt var det ingen sektor som var överdrivet tung. Allt var normala vinsthemtagningar. Ingen av de större aktierna tappade mer än 2% detta ser jag som normala nedgångar. Google och Caterpillar kom in med rapporter som var klart under förväntningarna tillsammans med oro för bolån gjorde att indexen i USA drogs ned kraftigt.  Tveksam till om det kan komma en lika kraftig åtehämtning idag när det är fredag i USA som i onsdags. Nästa vecka är en ny rapportvecka med en del stora bolag som rapporterar. De flesta viktiga bolag kom in denna veckan och rapporterna får ses som stabila ihop med någon under och någon över förväntan. Electrolux skulle jag se som veckans skräll och SSAB helt klart som veckans förlorare. Tycker mig ändå se tecken på att marknaden är fullvärderad och jag är inte förvånad om vinsthemtagningar börjar komma in mer tätt inpå varandra efter rapportperioden. Många aktier har redan innan denna rapportperiod börjat toppa ut och deras 50-dagars glidande medelvärde börjat falla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0