12/7 22.30

Stockholmsbörsen stack med nästan 2% OMXS30 idag. Efter att USA stigit starkt och fortsatte så att göra hela kvällen. Dow Jones presterade den största uppgången på 4 år.
Atlas Copco traden går  emot mig. Får ta förlust imorgon tror jag. Ska låta det utveckla sig lite först. Regel nummer 1 är inom trading. Försök aldrig plocka topparna och bottnarna. Jag får erkänna att det var lite vad jag försökt göra med denna traden.

Tog position i Morphic International idag. Ser ut att konsoliderat klart och kommer troligtvis pressa sig igenom motståndet på 26.40 imorgon vart på jag kommer öka innehavet i aktien när den går åt rätt håll.

Sedan nästa vecka kan komma att bli ett avgörande scenario för börsen då alla större företag däribland Ericsson Atlas Copco kommer komma med sina rapporter. De måste verkligen överprestera för att få börsen att lyfta ytterliggare nu och detta tror jag blir svårt då allt tyder på att börscyklen är slut och flera stora företag främst i USA redan vinstvarnat eller kommit med sämre än förväntade rapporter. General Electrics kommer med rapport imorgon innan börsen öppning i USA likaså Samsung. Detta kan verkligen få börserna på fall om de inte presterar. Kan vara något av en exhaust uppgång vi såg idag i USA och på stockholmsbörsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0