12.25 Atlas Copco rapport

Atlas Copcos delår i siffror
 Kvartal 2, 2007Kvartal 2, 2006
Intäkter15 98512 444
Orderingång16 73513 562
Rörelseresultat3 0372 337
Resultat före skatt3 2152 200
Nettoresultat2 3772 298
Resultat per aktie1:94 kr1:82 kr
Siffror i miljoner kronor om ej annat anges.  
(TT)

Mycket bra rapport ifrån Atlas Copco. I stort sett i alla led. Aktien reagerade i början upp kraftigt men sjönk sedan tillbaka och hamnade på minus för att sedan stabilisera sig runt 121kr. +1% Vad jag reagerar på i denna rapporten är att den fortsatta fina efterfrågan på produkter kommer ligga kvar ett tag till på denna höga nivå. Detta stod under "marknadsutsikter på kort sikt". Alltså drar jag slutsatsen att marknaden har toppat på den längre sikten och som investerare däribland de stora aktörerna som handlar på lång sikt bör börja ta hem vinster nu.  Detta håller nog nere aktien och jag tror därför på en trendbrytning. Man handlar ju aktier trots allt på framtida vinster inte på vad som tidigare varit presterat. Men ändå ett imponerande resultat men detta är nog piken vi sett. Under tiden jag skriver detta inlägget kommer mer och mer sälj in i aktien.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0