Motstånd?

Köparna har varit väldigt envisa under denna pullback. Men än så länge är det bara tal om en pullback och inget annat. Vi börjar nu komma upp till nivåer som kan agera motstånd. Man kan dock aldrig säga att härifrån kommer marknaden vända ned. Allt kan ändras mycket snabbt. Intradag ser index ut att ha svårt att pressa på uppåt. Många av de indextunga aktierna ser också tunga ut på säljsidan. Men en katalysator i form av räntesänkningar på tisdag kan pressa upp oss högre. Det är alltid lika roligt att höra Glitnirs analytiker gå ut och säga att aktierna inte varit så här "billiga" sedan 90-talet... "DET SKA UPP!" Jag kommer i alla fall fortsätta att leta blankningar på måndag i hopp om att index inte orkar pressa upp igenom 1120 (den övre motstånd linjen). Det 5-dagars glidande medelvärdet börjar plana ut och huvudtrenden är fortsatt nedåt. Så det är större sannolikhet för fortsättning nedåt.  Jag är dock inte sen att ändra mig om 1120 nivån penetreras med bra köpvolym i ryggen... Ur investeringssynpunkt är det  bättre att hålla sig borta. Kreditkrisen kan blossa upp när som och då är det 2-3% ned igen som gäller. (Aktier kan bli billigare är jag övertygad om)..
284690-57

Kommentarer
Postat av: Allysson

Har TT börjar med reklam på bloggen?
Ska man trycka på länkarna för att utöka din kassa eller? ;-)

2007-12-09 @ 11:54:43
Postat av: TT

Det blir inga extra pengar till mig tyvärr... =)

2007-12-09 @ 16:32:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0