Är det dags att köpa aktier?

Igår fick jag en fråga av en vän. Är det var dags att köpa aktier? Det enda jag kunde säga var att jag inte skulle göra så. Detta är ett veckodigram över OMXS30. För någon vecka sedan pekade jag på samma scenario. Jag står fortfarande fast vid detta. Därför att det finns inte tillräckligt med bevis på att börsen ska upp. Som ni ser till höger i grafen under så har indexet brutit nacklinjen från en toppformation. Man kan se de två blåa markeringarna som skuldror och den röda som huvud om man vill. Det viktiga att lägga märket till är att säljarna har greppet om marknaden. Index har gjort en lägre topp och en lägre botten. Detta kan mycket väl vara början på en mångårig nedgång. Som ni också ser så har index rekylerat upp i det tidigare stödet som nu kan agera motstånd. Så från nu tror jag på mer nedgång. Men som vanligt är jag alltid snabb med att ändra åsikt om det kommer bevis om annat. Ikväll kommer räntebesked ifrån USA och det kan påverka marknaden åt båda håll. Man kan aldrig veta hur marknaden kommer behandla beskedet. Så varför lägga ner energi på att gissa hur den förväntade sänkningen blir? Vad händer om det inte blir någon sänkning?
284690-58

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0