6/12

Lika snabbt som säljarna kom in i marknaden tog igår köparna tillbaka den kortsiktiga kontrollen. Den längre trenden är fortfaranden tydligt nedåt så varje uppgång har större sannolikhet att fallera. Igår var det positiv macrostatistik som drog upp börserna. Nu tror jag att vi kan få se ytterliggare lite uppgång till 1130 där jag tror vi kommer stöta på det fallande 50-dagars glidande medelvärdet. Vi ligger nu på 1113. Men sedan tror jag på en fortsättning nedåt. Man måste ha i åtanke att riktningen kan ändras väldigt snabbt. Sämre än väntad macrostatistik kan snabbt göra att säljarna tar kontrollen igen.


Kommentarer
Postat av: tlwc

Jag tror på ett trendbrott i nedgången (som varit befogad och kanske borde blivit djupare) för en uppgång mot 1180 nånting.

Vad har du för portföljindexuppgång för iår förresten?
Jag ligger på +7,4% (-3.1% sista månaden).
Du skriver om att 100000:- skulle räcka för att trejda heltid. Håller inte alls med men det vore intressant att veta vilken storlek du har, i runda svängar?

2007-12-07 @ 07:42:42
Postat av: TT

Med en hyfsad kredit och lite känsla för att kunna blanka tror jag att 100k skulle funka. Jag skulle nog inte rekommendera någon att sluta jobba o testa sig fram.. =) Jag tror inte du vill veta vad jag har för procentuell uppgång.. Sedan i augusti har jag en ökning på över 100% nu.. Det har varit mer.. Detta är dock med hävstång på mitt eget kapital. Så ren procentuell uppgång är det inte tal om några 100%.. Tänk på att jag måste tjäna ihop till min lön på detta sättet =)

2007-12-07 @ 20:27:59
Postat av: tlwc

Så vad ger det utslaget på hela året då? Slår mina 7,8% (efter fredagen) med hästvägar då? :)

Och tredjar du med 100000, 500000, 1 mille eller 2 millar eller mer? Intressant för en annan som arbetar med vanligt jobb (systemutvecklare) men satsar väldigt hårt på detta som "extra". Jag närmar mig millen inom kort! :)

2007-12-08 @ 16:39:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0