Veckoavslut!

Veckan slutade med ett fall på Stockholmsbörsen. OMXS30 föll med 3.29% detta var dock inte dags lägsta. Räddningen var när Ben Bernanke gick ut och sa att FED beslutat att trycka in mer pengar in i bank systemet. För att råda bot på bolånekrisen där pengar gått upp i rök. Jag ser detta som att krisen kanske är värre än vad som befarats. Det är inte bara FED som tillfört likviditet i det finansiella systemet. Många riksbanker världen om har gjort samma sak. Det spekuleras även i att FED kanske ska sänka räntan nästa vecka. Men detta är som så mycket annat bara rykten. Sämst idag gick verkstad med Sandvik och Atlas Copco som båda föll med över 5% tillsammans med bankaktierna. USA öppnade väldigt surt och var nere runt 2% men styrkade upp sig och stängde strax under noll strecket. Jag förväntar mig ett litet lättnadsrally på måndag men detta rally kommer mest sannolikt bli kortvarigt. Kommer i helgen skriva lite om andra investerings möjligheter än aktier då börsen faller. Dessutom tänkte jag kolla närmre på Atlas Copco som kom med en bra rapport men straffas ändå hårt när börsen faller. 

Kommentarer
Postat av: AloneInTheDark

Intressant sida du har men utseende r ju inte den bästa tyvärr. Dags att göra om den lite kanske. och så större text vill jag önska!

2007-08-11 @ 04:15:27
URL: http://sleepwalkers.org
Postat av: TT

Är medveten om layouten inte är den bästa. Kommer troligtvis bli en egen hemsida så småningom. Då blir det mer jobb på layout och så vidare.

2007-08-11 @ 13:04:22
URL: http://ttrading.blogg.se
Postat av: Roger

Jag tycker layouten är riktigt bra, Vit, ren och enkel. Fortsätt att koncentrera dig på innehållet istället. Tack för en spännande blogg.

2007-08-12 @ 12:41:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0