Varför trading?

Jag har ofta funderat på varför jag är så intresserad av aktiemarknaden. Många har även frågat varför man vill jobba med något som är så psykologiskt påfrestande. Att alltid ha en överhängande risk att faktiskt kunna gå med förlust varje dag om det vill sig riktigt illa. Många hävdar att det är chansen till den stora vinsten som hägrar. Då måste jag direkt påpeka att så inte är fallet. För om man vill kunna försörja sig på trading kan man inte jaga storvinsterna. Det handlar om att kontinuerligt plocka småvinster. Det är mycket jobb och ibland frustration. Dessutom får man aldrig släppa en trade då kan en veckas förtjänst försvinna oroväckande snabbt. Så bakfull på jobbet är inget att rekommendera när man tradar. För att beskriva anledningen till varför jag tradar och verkligen tycker det är roligt att sätta mig framför skärmarna varje dag fann jag ett citat. Detta är taget ur "How legendary traders made millions" av John Boik. Författaren har själv citerat.

"Find your passion: the work that stimulates, fascinates, and endlessly challenges you. Identify what you find meaningful and rewarding, and pour yourself into it. If your passion happens to be the markets, you will find the fortitude to outlast your learning curve and develop the mastery needed to become a professional..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0