Sticker ut näsan!

Jag har pratat om att detta fall skulle komma länge nu. Ibland är det skönt att ha rätt. Särskillt om man kan lyckas göra pengar på det också. Samtidigt tycker jag det är intressant hur handlarchefer vid stora mäklarbyråer kan gå ut och säga att börsen kommer sluta upp 15% vid årets slut. Det är här jag tänkte sticka ut näsan och säga att det finns risk för att börsen ska ned till 850 punkter för OMXS30 indexet. Det är cirka 25% kvar ned dit. Frågan är vem som kommer närmst jag eller "proffsen". Även om jag tror att börsen måste man hålla ögonen öppna för trendändringar. Självklart ligger jag inte kvar och försöker göra pengar på korta sidan om alla trender börjar peka uppåt igen. Det är därför jag tycker om att handla kortsiktigt.

Kommentarer
Postat av: hemlig

Ja, då är det du och ingvar carlsson som vågar sticka ut näsa?

2007-08-16 @ 23:25:01
Postat av: Anders

Hej Jesper,
Jag ar radd for att du kommer att vara betydligt narmare an "borsproffsen" gallande borsnivan vid arets slut. Oroande faktorer ar bolanen i USA samt inte minst bolan pa andra stallen som Spanien, Nya Zeeland, Sverige, Norge, England, Irland. Utover detta har vi hysteriskt spekulation i Kina och Indien samt en generell hog belaning kommer att bli betungande nar rantan kryper uppat.

2007-08-21 @ 17:19:09
URL: http://a-aktietips.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0