Stängning USA

Ikväll är jag glad att jag höll kvar mina långa positioner över natten. (lång = kursuppgång, kort = kursnedgång) USA styrkade upp sig rejält sista handelstimmen. Vilket garanterat kommer synas på bred front imorgon i Europa och Stockholm. Om det nu inte händer något oväntat i Asien under natten. Det var Dow jones index som ledde uppgången i New York. +1.14%. Nasdaq var sämst med en uppgång på 0,3%. 

Aktier jag höller ett extra öga på imorgon.
Långa:
Lindex: Har forfarande inte fått ett andra lyft efter den senast mycket positiva rapporten. Är det dags nu?
Axis: likadant här en bra rapport som inte fått något lyft då det varit ett surt börsklimat. Tog mycket stryk idag.
Q-Med: På snudd av för dålig volym för att trada i. Men det blir oftast bättre kurs lyft i sådana aktier.
Meda: Mycket positiva nyheter kring Meda nu. Väldigt köpvärd efter dagens fall.
IBS: Kommer med hög sannolikhet rusa imorgon.
Kort:
Securitas Direct: Håller på att släppa viktig "all time low" ser riktigt illa ut. Går ofta emot index dessutom.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0