OMXS30

Ingemar Carlssons måndags analys av börsen får ständigt mycket kritik. Folk tycker han graderar sig för både uppgång och nedgång. De som lägger upp dom dåliga kommentarerna har troligtvis aldrig kollat på en graf. Ännu mindre läst en bok om ämnet Teknisk Analys. Som syns tydligt nu är 1200 nivån extremt viktig för börsen. Samtidigt ska man "följa siffrorna". Håller 1200 nivån som stöd kommer vi se en annan utveckling av börsen än om den inte håller som stöd. Folk verkar se Ingemars analyser som en spåkula men det är inte vad teknisk analys handlar om. Vad man gör är att man målar upp scenarion med högst tänkbara sannolikhet och aggerar efter hur siffrorna kommer in. Om jag som exempel ser att 1200 nivån håller som stöd så kan jag tänka mig ytterliggare lite uppgång. Jag förväntar mig kanske inte någon stor sådan men jag skulle aldrig lägga mig på den korta sidan. Om 1200 håller som stöd skulle jag se till att börsen söker sig uppåt för att bilda en tydligare lägre topp. Först när jag ser svaghet i marknaden igen skulle jag lägga mig kort. Om 1200 nivån ger sig så är det dags för ytterliggare en körare nedåt och då är rätt strategi att lägga sig kort. Samtidigt måste man förstå att det finns ett tredje alternativ en sidledeskonsolidering. Vilket mest sannolikt kommer resultera i att 1200 stödet fallerar.  Hoppas detta gjorde saker och ting lite tydligare.
284690-17

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0