Fortsatt fall.

Snart ser jag rubrikerna framför mig. "Överreaktion på börsen" eller  "Köpläge" jag hävdar och har sagt ett tag att det är varken köpläge eller överreaktion. Trenden har vänt. De stora investerarna vill vara först ut med att ta hem vinster. Därför faller börsen som kraftigast i början på en trendvändning. Arbetslöshetssiffrorna fick futures att falla efter lite tvekan. Det spelar egentligen ingen roll hur siffrorna kom in. Det som spelar roll är hur dom togs emot. OMXS30 är nu precis på nivån 1200 som  jag talat om en tid nu. Jag tror inte denna håller idag. Oftast när börsen får upp momentum finns det inget stop och då håller inga stödnivåer. Får vi en stängning idag under 1200 och fortsatt fall imorgon är vi inne i en "bear market". Då får analytikerna tycka vad dom vill. Överreaktion eller köpläge, det är varken eller. Vi fortsätter ned tills trenden är vänd. När väl vändningen kommer sker den inte heller på en dag det tar veckor för trenden att vända. Så alla investerare sitt hellre 100% likvid i dessa tider.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0