2/8 öppning

Börsen öppnade mycket riktigt uppåt efter att USA stängde uppåt igår. Aktierna har tagit igen lite av vad de föll igår. Förhoppningsvis blir det lite av en mellandag idag. Men volatiliteten i USA är extrem så man vet aldrig vad som kan hända där. Frågan är nu om tillbaka rekylen i USA kommer hålla i sig veckan ut? Men varför gissa istället för att bara följa siffrorna. Kanske svårt att förstå för vissa. Mitt resonemang kanske verkar motsägelsefullt men jag anser att följa med trenden inte är att gissa. Handlar man med trenden är sannolikheten betydligt högre att den fortsätter i trendens riktning än att den bryts. Har man samtidigt en del erfarenhet så man kan avgöra om trenden bryts. Så har man ett guldläge att göra pengar på börsen. Vad jag har kommit fram till efter att jag följt börsen väldigt ingående under en längre tid. Är att Stockholmsbörsen inte är allt för "exploaterad" om man jämför med USA börsen. Vad jag vill få fram är att det inte sitter lika många traders (sådana som jag) och följer aktierna i Sverige. Det är inte lika många "failed moves" då aktierna ser ut att bryta ut ur en formation och sedan tvärvänder och går i motsatt riktning. Det förekommer på den svenskabörsen också men inte i samma utsträckning. Det är betydligt mer kokurrens i USA vilket ger möjlighet till större vinst här.
(Nu svävade jag ut lite på andra områden, hoppas det är okej...)

Kommentarer
Postat av: Allysson

Det är okej =)
Svenska börsen är med andra ord mer förutsägbar än den amerikanska.

2007-08-02 @ 10:19:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0